“Vanuit diverse onderzoeken is gebleken dat kantoren steeds meer worden aangepast met een sterke nadruk op hospitality”
Volgens 45 procent van de Nederlanders moet je voor een gastvrije ontvangst bij een restaurant of café naar binnen lopen. Kantoorlocaties scoren minder, maar óók een zakelijke omgeving kan met de juiste focus uitblinken op het gebied van hospitality.
Om het goed te doen hoef je niet altijd groots te denken. Vaak maken details al een groots verschil.
Gastvrije ontvangst
Alhoewel Nederlanders weinig enthousiast zijn over de gastvrijheid bij kantoorlocaties, zijn medewerkers hierover zelf vaak wel te spreken.
Bij 78 procent van de werkenden zorgt de werkgever voor een aangename sfeer op de werkvloer en is het werkmoreel hoog, ongeacht de locatie.
Zitplaats tijdens ‘Wachtmoment’
Bij aankomst hechten Nederlanders veel waarde aan een vriendelijke begroeting, maar ook voornamelijk aan de beschikbaarheid van een zitplaats.
Vooral in zorginstellingen (65%) en op kantoorlocaties (56%) vindt men het belangrijk om niet te hoeven staan tijdens ‘Het wachtmoment`, cruciaal voor de beleving van de gast.
Positief of negatief?
Tijdens het wachten hebben zij de tijd om een mening te vormen. De omgeving en de faciliteiten in een wachtruimte kunnen doorslaggevend zijn voor een positieve of negatieve klant ervaring.
Het onderzoek is uitgevoerd door Multiscope onder ruim 1.000 Nederlanders.
Onze vraag is:
Mogen wij van PRL met partners in ontwerp en totaalinrichting eens samen met u naar de toekomst kijken?
Bel direct met Reinier Steens op 06-57684979 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Maak uw kantoor klaar voor de toekomst met PRL Bouw!